Centre de divertissement philipperiverin.com Index du Forum Centre de divertissement philipperiverin.com
Le site officiel du jeu de cartes Le Boeuf et du Pool de Hockey des Canadiens

FAQFAQ   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil      ConnexionConnexion 

Deception Point - Dan Brown

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Centre de divertissement philipperiverin.com Index du Forum -> Critique littéraire
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Julescésar

MessagePosté le: Mer Mai 10, 2006 9:17 pm    Sujet du message: Deception Point - Dan Brown Répondre en citant

Deception Point - Dan Brown

Après avoir lu Da Vinci Code et Anges et Démons, il était évident que je lirais Deception point. C'est donc ce que j'ai fait et je ne regrette pas du tout d'avoir lu ce roman. L'histoire est simple. Une météorite contenant des signes de vie extraterrestre est découverte en arctique durant la campagne présidentielle américaine. La fille du candidat républicain est envoyé pour vérifier l'authenticité de la découverte. Cependant, elle découvrira certains secrèt qui mettont sa vie en danger.

J'ai adoré ce livre tout d'abord pour l'intrigue. On est toujours laissé sur notre faim à la fin de chaque chapitre, ce qui nous pousse à toujours vouloir lire la suite pour éclairer notre esprit. Ce fut aussi le cas avec Anges et démons et Da Vinci Code. C'est la marque de l'auteur Dan Brown. De plus, la fin est totalement inatendue. Je ne me doutais pas de qui était le méchant. Je ne sais pas si je me ferai encore prendre dans le prochain livre de cet auteur. Ce livre est un peu comme un roman de Tom Clancy mais avec plus d'action.

Le seul point négatif à ce livre est la traduction minable selon moi. Ça m'irritait chaque fois que je voyais de mot fioul (francisation de fuel). À part ça, j'ai rien à ajouter.

Ce livre est à lire absolument, tout comme Da Vinci Code et Anges et démons.

Ma cote : 100%

From Amazon.com
Penzler Pick, December 2001: In the world of page-turning thrillers, Dan Brown holds a special place in the hearts of many of us. After his first book, Digital Fortress, almost passed me by, he wrote Angels and Demons, which was probably one of the half-dozen most exciting thrillers of last year. It is a pleasure to report that his new book lives up to his reputation as a writer whose research and talent make his stories exciting, believable, and just plain unputdownable.
The time is now and President Zachary Herney is facing a very tough reelection. His opponent, Senator Sedgwick Sexton, is a powerful man with powerful friends and a mission: to reduce NASA's spending and move space exploration into the private sector. He has numerous supporters, including many beyond the businesses who will profit from this because of the embarrassment of 1996, when the Clinton administration was informed by NASA that proof existed of life on other planets. That information turned out to be premature, if not incorrect. (This story is true; I repeat, Dan Brown's research is very, very good.) The embattled president is assured that a rare object buried deep in the Arctic ice will prove to have far-reaching implications on America's space program. The find, however, needs to be verified.

Enter Rachel Sexton, a gister for the National Reconnaissance Office. Gisters reduce complex reports into single-page briefs, and in this case the president needs that confirmation before he broadcasts to the nation, probably ensuring his reelection. It's tricky because Rachel is the daughter of his opponent. Rachel is thrilled to be on the team traveling to the Arctic circle. She is a realist about her father's politics and has little respect for his stand on NASA, but Senator Sexton cannot help but have a problem with her involvement.

Adventure, romance, murder, skullduggery, and nail-biting tension ensue. By the end of Deception Point, the reader will be much better informed about how our space program works and how our politicians react to new information. Bring on the next Dan Brown thriller! --Otto Penzler --This text refers to an out of print or unavailable edition of this title.
fifaworld

MessagePosté le: Dim Déc 21, 2014 11:56 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Cependant, elle découvrira certains secrèt qui mettont sa vie en danger.
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Centre de divertissement philipperiverin.com Index du Forum -> Critique littéraire Toutes les heures sont au format GMT - 5 Heures
Page 1 sur 1

Sauter vers: